Robin Ekström överväger klubb i söderettan

En forwards- och en centerplats kvar i Vimmerby Hockeys trupp. Men framtiden för VH:s trollgubbe Robin Ekström (131 poäng på de fyra senaste säsongerna i VH-tröjan) är osäker.
– Jag har inte hört ett ord från klubben. Jag vet inte mer än det jag fick läsa i lokaltidningen för några veckor sedan - att vi då skulle träffas och förhandla inom nån vecka. Men det har varit lika tyst sedan dess, så jag får väl utgå från att jag inte kommer spela i Vimmerby kommande säsong.
– Visst känns det lite tråkigt att inte få höra någonting alls – vare sig åt ena eller andra hållet. Att slå en signal eller skicka ett sms är ju inte så svårt. Jag har trots allt varit i klubben i fyra säsonger och har varit en del av den här fantastiska resan sedan den startade, säger Robin, som däremot har kontaktats av ett antal andra klubbar och även har kontraktsförslag som ligger och väntar på svar.
– Om det nu inte blir något med VH, så ligger en klubb i den södra ettan närmast till hands. Jag har fått ett riktigt bra erbjudande, som jag överväger noga.

 

”Gamle” VH-keepern Markus Jönsson, som de tre senaste säsongerna har vaktat Hanhals-kassen i division 2, väljer att bryta sitt tvåårskontrakt. I går blev han klar för det nyblivna division 1-laget Varberg Vipers.

 

Bloggproffset Mikael Mjörnberg har många strängar på sin lyra. Förutom att han är chefredaktör för Hockeyettan.com samt hockeybloggare på Hockeysverige.nu så skriver han också krönikor för LindeNytt.com, en lokal nyhetssajt för Lindesberg med omnejd (hemvisten för vår kommande seriekollega Lindlöven). I hans senaste krönika avhandlar han (ur Lindlövens perspektiv) serieindelningen, sedan det blev klart att Västervik och Vimmerby flyttades till den västra serien. Du kan läsa den här.

 

2813 personer på allsvensk fotboll i Åtvidaberg i går. Och då var ändå den publiksiffran nästan dubbelt så stor som den minst besökta matchen i den här omgången (1420 åskådare på Grimsta mellan BP och Örebro). Lika glödhet som allsvenskan i fotboll är på vissa ställen, lika huttrande iskall är den på andra.

.

 


Kommentarer
Postat av: anders

Klart som korvspad att ekström ska spela i vh.

2014-04-22 @ 21:11:55
Postat av: Nisse

EKIS måste va kvar

2014-04-22 @ 21:32:19
Postat av: christian

Nu måste väl jaensson vakna och kontraktera Ekis innan vi tappar honom till något annat lag i närheten.
131 poäng säger väl en del om hans kapacitet.

2014-04-22 @ 21:51:59
Postat av: vh

Skriv på nu ekis!

2014-04-23 @ 20:13:27
Postat av: till vh

Är ju svårt att skriva på när man inte blivit erbjuden en kontraktsförlängning.

2014-04-25 @ 19:57:42
Postat av: roffe

Ser inte att ekis kommer att platsa i dom tre första femmorna han är ju knappast en spelare som gör sig i en fjärde lina.

2014-04-26 @ 23:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0