"Vimmerby ska inte tjata så mycket på andra"

Eftersnacket till onsdagens galna toppmatch i den södra Allettan mellan Vimmerby och Vita Hästen (6-5 till gästerna från Norrköping)kom mest att handla om en situation i den första perioden. Vimmerbys Sebastian Nilsson och Hästens Eric Norin brakade ihop (definitionen av vad som hände är helt annorlunda beroende på vem du frågor, så därför väljer jag ett neutralt ord), vilket fick till följd att Norin tvingades lämna matchen med en upper body injurie (NT uppger dock  att inget är brutet utan att ”en kroppsdel på överdelen av kroppen är uttänjd”).

 

Händelsen fick Vita Hästens tränare Per Hånberg att fullständigt gå i taket efetr matchen:
- Det är bedrövligt. Sjukt dåligt. Sebastian Nilsson är en bra men opolerad spelare. Han spelar hårt men tyvärr inte schysst, sa Hånberg när jag pratade med honom.
- Han trycker Norin i ryggen och rakt in i planket. Jag vet inte om hans roll är att få motståndare ur balans, men det där visar enbart på dålig respekt. Den där knuffen en meter från sargen är så oerhört onödig och dessutom väldigt farlig.
- Han spelar hårt och fult. Sedan står han själv och gnäller på domaren vid vårt bås – efter att ha delat ut en sådan grej.
- Dessutom tycker jag inte att Vimmerbys ska tjata så mycket på andra spelare och lag när de själv har en kille i sitt lag som bara åker omkring och spelar fult med höga armbågar.

 

Jag hörde att du jämförde det som Sebastian gjorde på Norin med den händelse som skedde mellan Västerviks Simon Mitman och Vimmerbys Björn Jonasson tidigare i höstas (incidenten då Jonasson oturligt bröt benet).
- Vad jag menade med det, var just detta. Vimmerby gnäller på andra lag så fort det händer nåt när de själv har en sådan kille som Sebastian i laget. Det där var ju varken första gången eller en engångshändelse.

 

Och så gav du Sebastian en liten hälsning också? Eller hur ska vi tolka det…?
- Nja, jag hälsade honom bara välkommen till Himmelstalundshallen. Att jag sa så, var mer en kul grej på skämt. Dra inga större växlar på det.

 

Som sagt varierar beskrivningen av vad som hände mellan Sebastian Nilsson och Eric Norin diametralt, beroende på vem du frågar. Lär nog återkomma i fallet. Förhoppningsvis även med en filmsekvens på hur det verkligen såg ut.

 

 

.


Kommentarer
Postat av: Berg

... och med det där sista uttalandet från Per ignorerar jag allt övrigt han sagt.

2014-01-17 @ 16:36:36
Postat av: anonym

Konstigt uttalande med bland annat Torstensson i truppen!

2014-01-19 @ 14:17:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0