Jakob Karlsson klar för SSK i kväll

Succé i premiärmatchen och matchavgörande mål i kväll (tre poäng på två matcher). Vimmerbys kapten Jakob Karlsson har imponerat under de två matcher som han har varit utlånad till Södertälje. Men Jakobs engagemang i SSK slutar inte vid en utlåning. I kväll, efter segermatchen mot Rögle, fick Jakob ett kontraktsförslag av klubben.
- Jag har inte skrivit på än, men jag kommer göra det. En gång för alla har jag nu bestämt mig, berättar Jakob.

Till att börja med gäller kontraktet resten av säsongen.
- Visst känns det vemodigt att lämna Vimmerby så här mitt under säsongen, men det här är en chans som jag måste ta. Det har gått riktigt bra i Södertälje, i dag fick jag mest speltid av alla forwards och jag tycker själv att jag hör hemma på den här nivån, säger Jakob.
- Södertälje är ett homogent lag, som är klart bättre än IK Oskarshamn, dit jag var utlånad tidigare under säsongen. Träningarna är bättre och spelarna rakt igenom lite starkare. Jag tror på en bra utveckling här.

I kväll är Jakob på väg i bil från Södertälje "hem" till Vimmerby. I morgon kommer han se Vimmerby Hockeys match mot Borlänge från läktaren, innan det bär av iväg till Södertälje igen.
- Jag ska egentligen bara hem och packa, säger han.

Ett galet tungt tapp för Vimmerby så klart, som blir av med HockeyEttans skyttekung och sin egen lagkapten. Däremot ett extremt välförtjänt steg för Jakob, vars fjärdefemma i SSK har gjort dundersuccé i de två matcherna Jacke har spelat där och Robert Carlsson flyttat ut på en kant.

 

.


Kommentarer
Postat av: Mas

stort grattis till Jakob!

Till Vh får vi väl säga tack och godnatt.

2014-11-15 @ 22:21:48
Postat av: VH fan

grattis och lycka till, synd för VH nu när snart allettan är klart, men nu måste andra i VH lyfta sig ett snäpp för att täcka förlusten av Jakob.

2014-11-15 @ 23:30:29
Postat av: VH fan

grattis och lycka till, synd för VH nu när snart allettan är klart, men nu måste andra i VH lyfta sig ett snäpp för att täcka förlusten av Jakob.

2014-11-15 @ 23:31:05
Postat av: Berg

Lycka till Jacob. Vi får följa dig på TV.

Vem vet, VH kanske kan låna dig någon gång.

2014-11-15 @ 23:48:54
Postat av: SSKare

Lycka till Vimmerby ! och jag hoppas Jakob blir klar för SSK

2014-11-16 @ 00:56:12
Postat av: thomas

Nu vet man ju inte hur jackes kontrakt såg ut. men blev det inte bra med pengar från ssk så känns det som tack o godnatt vh. för hitta en spelare för en struntsumma som är i närheten av jackes klass går inte. nu måste nog plånboken fram för att hitta ersättare

2014-11-16 @ 11:51:02
Postat av: Tom

Kan man vänta ut speluppehållet till Allettan och sen höra med Carl-Johan i Grästorp? Han är ju hemmakär, men Allettan är kort. Någon månad kan gå.

Går ju att höra med Spaaken.

2014-11-16 @ 12:17:33
Postat av: till thomas

Enda vh tjänar på detta är att de slipper betala jackes lön för han hade säkert i sitt kontrakt att han fick bryta för allsvensk klubb

2014-11-16 @ 13:09:45
Postat av: Budo

Grymt kul för Jacke som alltid satsar hårt på sin idrott. En tänkande spelare behövs i alla lag även i SSK.

2014-11-16 @ 18:40:49
Postat av: Godis

Lär nog finnas pengar då Jacke förmodligen var bäst betald i hela serien.runt 20k i månaden. Jassa fixar det här

2014-11-16 @ 20:54:51
Postat av: solne

man kan ju hoppas att Nybro inte går vidare, då kan man ju försöka få in Palmberg.. där har man ju en person som också kan producera :)

ja tycker fortfarande jacke gjort rätt... man kan inte alltid tänka på laget, å ja tycker han förtjänar allsvenskan så lycka till i SSK!

2014-11-17 @ 10:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0