VIK:s Anton Svanström lånas ut till Boro

22-årige backen Anton Svanström värvades från Piteå till Västervik inför förra säsongen. I somras genomgick han en höftoperation och sedan dess har han inte spelat en enda match.
Nu lånas Svanström ut till division 2-laget Boro/Vetlanda. Tanken är att Svanström ska fortsätta att träna med VIK, men spela matcher med Boro

– Eftersom vi är nio backar i truppen och jag ligger efter alla andra, behöver jag istid för att kunna komma ikapp, säger Svanström till Västerviks Tidningen.
Varför just Boro då?
– Dels för att det ligger nära, och sen så behöver dem en spelande back som är rightare samtidigt som jag behöver speltid. Så det blir win-win. Dessutom låter det som att jag får spela med Marcus von der Geest (tidigare VIK) så det blir kul. Men sen vill jag ju försöka slå mig in i VIK-truppen igen så klart.

Boro/Vetlandas sportchef Mikael Fernqvist är självklart nöjd med sitt lån.

– Vi tänker oss att han är här fram till jul åtminstone. Men Västervik kan plocka tillbaka honom när de vill. Han kommer bli ett lyft för det här laget, säger Fernqvist till Vetlanda Posten.

 

 

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0