Simon Dahl förlänger med Vimmerby

Vimmerby Hockey fortsätter att förlänga kontrakten med tänkta nyckelspelare. I dag blev det klart att Simon Dahl kör vidare minst en säsong till – hans fjärde i klubben.
– Det känns jätteskönt. Jag tror stenhårt på den nya organisationen och är oerhört taggad, säger den Tingsrydsfostrade 24-åringen.

Den gångna säsongen slutade som bekant på ett lite märkligt sätt för Simon Dahl, som valde att ta time out med några matcher kvar att spela.
– Det strulade i kommunikationen mellan mig och Tomas Sandlin, men det är aldrig bara en persons fel när det skär sig.
– Jag bestämde mig då för att ta en time out från hockeyn och med facit i hand så känner jag att det var helt rätt. Redan dagen efter beslutet kände jag ett grymt sug efter att ta revansch och att satsa på nästa säsong, säger Simon Dahl.
– Nu känns det jätteskönt att allt har löst sig och att jag får den här chansen. Jag tror stenhårt på klubbens nya sportorganisation och det gjorde valet att stanna i Vimmerby väldigt enkelt, säger Simon Dahl.

Att Dahl förlänger är självklart en riktigt positiv nyhet. Hans säsongsinledning i höstas var brutal och rätt använd är en Dahl i form så klart ett jättetillskott i vilken HockeyEttan-klubb som helst. Att det fanns saker som han och tränare Sandlin inte drog jämt om är glömt och ligger självklart inte någon av dem till last.

 

.

Kommentarer
Postat av: Timing

Oerhört taggad? Nu? Sex månader innan seriestart...

Svar: Nåt fel med det? Om han hade sagt "Sjukt otaggad inför nästa säsong". Hur hade din kommentar varit då?
vhbloggen.blogg.se

2015-02-20 @ 20:53:10
Postat av: H

En tanke på tal om något helt annat.

Skulle det inte kunna vara av intresse för både spelare, klubbar och supportrar om man kunde dra ihop någon slags cup en helg framöver för lag som spelat färdigt för säsongen?

Tänker typ Vimmerby, Tranå, Skövde och Mariestad. Vet inte hur det ser ut med ledighet och kontakt för spelarna, men skulle tycka att det var intressant.

2015-02-22 @ 10:40:29
Postat av: Timing

Fraseologin har ett väl stort grepp över hockeyspelares sätt att uttrycka sig. Det blir komiskt här och var. Tycker du inte det själv?

2015-02-22 @ 10:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0