VH och Sandlin går skilda vägar

Efter två år som tränare för Vimmerby Hockey står det nu klart att Tomas Sandlin får lämna klubben.
– Jag hade väl ganska tidigt bestämt mig för att två år var lagom. När jag sedan inte hörde något från klubben, så förstod jag att de var inne på samma linje, säger Sandlin.

Beskedet som Tomas Sandlin fick tidigare i veckan, att klubben nu söker en ny tränarlösning inför kommande säsong, kom inte som någon överraskning för honom.
– Nej inte alls. Jag har inte pratat med klubben om någonting och även om jag hade varit öppen för en fortsättning så har väl även jag känt att två säsonger var lagom.

– Jag har haft två jättebra år här, inte minst har de varit utvecklande för mig personligen. Sportsligt tycker jag också att vi ska vara nöjda med det mesta, förutom kanske årets alletta. Det har ju å andra sidan sina förklaringar, säger Sandlin.
Tomas Sandlin kommer nu ta ett par veckor att fundera över några nya erbjudanden som han har fått.
– Det finns några uppslag där det finns intresse både från min och från klubbarnas sida. Vi får se vad som händer, säger han.

Från Vimmerby Hockeys sida kommenterar sportgruppens Andreas Malmunger beskedet om att kontraktet med Tomas Sandlin inte förlängs så här:
– Vi är väldigt nöjda med Tomas insats hos oss. I och med att flera förändringar nu sker i klubben, med ny organisation och ny sportgrupp, tyckte vi också att det var lämpligt att en ny tränare leder det nya laget.
– Sedan en tid tillbaka jobbar vi med tre, fyra olika namn. Kontrakt med ny tränare lär dock inte vara skrivet ännu på några veckor, då ju säsongen fortfarande är i full gång för många lag, avslutar Andreas Malmunger.


.


Kommentarer
Postat av: Krabba

Ni kan ta Karlin👍

2015-02-19 @ 22:28:38
Postat av: SK17

Kommer de skriva nåt kontrakt med Jeff Smith? Tycker han varit den kanske bäste spelaren i avslutningen av serien.

Svar: Jag har faktiskt inte en aning, utan kan bara gissa. Och i så fall är mitt svar: Nej! Transatlanter är sällan billiga lösningar. De måste ligga på en viss garanterad lönenivå (tror det är minimum 14.500 kr per månad, eller liknande) för att överhuvudtaget få arbetstillstånd. Sedan tillkommer transferkort, resor etc. Så nej, jag tror att man i första hand söker inhemska lösningar. Annars håller jag med dig om att Jeff har gjort det klart bra under sin tid i Vimmerby.
vhbloggen.blogg.se

2015-02-20 @ 10:04:05
Postat av: VH Fan

Någon som vet om tränarsidan är på gång, vi får tacka Sandlin för dom två åren, och att vi återigen gått till allettan och lycka till Sandlin

Svar: Sportgruppen jobbar aktivt med 3-4 olika namn. Många lag spelar ju fortfarande, så det lär nog dröja några veckor innan en ny tränare kommer att presenteras.
vhbloggen.blogg.se

2015-02-21 @ 15:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0