Vimmerby värvar energispelare från seriekollegan

Vimmerby Hockey gjorde i dag klart med seriekollegan Kallinge/Ronnebys energiknippe Hampus Forsling.
– Vimmerby har höga ambitioner och har även visat stort intresse för mig. Sedan är det en bonus att komma lite närmare hemstaden, säger den 21-årige forwarden, hockeyfostrad i Linköpings HC.

 

Daniel Stolt i Vimmerby Hockeys sportgrupp säger så här om klubbens senaste nyförvärv.
– Hampus är en hårt arbetande och viljestark energispelare som sänder jäkligt mycket positiva vibbar – både på och utanför isen. Trots att han är ganska liten är han en riktig fighter som älskar att vara mitt i situationerna. Han har bra händer, är bra på skridskorna och gör också en del poäng.
– Hampus är en spelartyp som vi har saknat i laget, men som vi däremot har sökt efter. Jag tror att det finns alla möjligheter för honom att bli en publikfavorit i Vimmerby ishall i vinter.

 

Det har inte saknats erbjudanden för Hampus Forsling. Men till slut blev valet ganska enkelt, menar han själv.
– Jag vill spela med ett lag som har höga mål och med spelare som vill framåt. Vi kommer ha ett ungt och hungrigt lag, men ändå kryddat med en hel del rutin. Jag tycker att laget ser oerhört spännande ut på papperet. Att Vimmerby visade stort intresse för mig var också en viktig faktor. Skönt att allt är klart nu, det känns helt rätt för min del.

 

Vimmerby Hockey har nu 19 spelare kontrakterade inför den kommande säsongen. Ytterligare fyra spelare (en back, en center och två ytterforwards) ska in innan truppen stängs.

 

Klara kontraktsförlängningar:
Emil Wahlberg (b), Jim Nordh (f/c), Eric Karlsson (c), Simon Dahl (f), Pelle Ström (b), Jacob Isaksson (b), Marcus Evertsson (mv), Andreas Rundgren (f) och Tobias Jonsson (b).

 

Klara nyförvärv:
Alexander Andersson, Haninge (b), Hampus Harlestam, Hammarby (c), Oscar Josefsson, Nässjö (f, try out), Linus Lundin, Hammarby (mv), Jesper Kokkonen, Huddinge (fw), Robin Kokkonen, Djurgården J20 (fw), Matthias Sundberg, Sundsvall (c), Filip Bergmark, Örebro (b), Rasmus Forslund, Helsingborg (b), Hampus Forsling, Kallinge/Ronneby (fw).

 

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0