Evertsson förlänger med Vimmerby

Målvakten Marcus Evertsson värvades till Vimmerby Hockey från Grästorp inför den gångna säsongen. I dag skrev han på för en fortsättning även över kommande säsong. "Marcus utveckling har varit fantastisk", säger Andreas Malmunger, ansvarig för sportgruppen.

Det var väl kanske inte många som trodde att Marcus Evertsson på allvar skulle ta upp kampen om förstaspaden med Calle Brattenberger redan under premiärsäsongen i klubben. Men 22-åringen, som har fått större delen av sin hockeyfostran i Björklöven, visade alla tvivlare och blev bara bättre ju längre säsongen led.

– Det känns grymt kul att fortsätta i Vimmerby. Under den här säsongen var varje träning ett krig för att få chansen och det är grunden till de steg jag tycker att jag har tagit, säger Evertsson.
– Att fortsätta i Vimmerby är helt rätt väg för mig för att utvecklas ännu mer. Sedan känns det spännande med ny organisation runt laget. Jag tror att det här kan bli riktigt bra, menar Marcus Evertsson.*

Glada miner också hos Andreas Malmunger, ansvarig för Vimmerby Hockeys sortgrupp.
– Under sin tid i Vimmerby har Marcus utveckling varit fantastisk och det är jag helt övertygad om att den kommer fortsätta att vara.
– Under Allettan visade han verkligen vilken klassmålvakt han är och det var en självklarhet att försöka få till en kontraktsförlängning med honom, säger Malmunger.

Klara för nästa säsong är nu: Emil Wahlberg, Jim Nordh, Eric Karlsson, Simon Dahl, Pelle Ström, Jacob Isaksson och Marcus Evertsson.

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0