"Huddinge" lämnar Haninge - klar för återkomst till VH

Med sitt uppoffrande och fysiska spel blev backbjässen Alexander "Huddinge" Andersson stor publikfavorit i Vimmerby mellan åren 2010 och 2013. Sedan dess har han lirat i Huddinge och Haninge, men i dag ritades ett kontrakt på som innebär att han återvänder till Vimmerby kommande säsong. Sannerligen ett kärt återseende!

– När jag fick förfrågan från Vimmerby var valet ganska enkelt. Jag och tjejen (bördig från Vimmerby) väntar dessutom barn, så allt passade perfekt för en flytt tillbaka nu, säger Alexander.
– Jag har pratat en hel del med VH-kaptenen Emil Wahlberg den senaste tiden och den nysatsning, med bland annat ny organisation, som Vimmerby gör, låter väldigt intressant. Jag är supertaggad för att få komma ”hem” igen. Dessutom är ju suget och pulsen kring hockeyn mycket större söderöver än vad den är här och sådant påverkar också valet.


Sedan Alex lämnade Vimmerby har det blivit två säsonger i den östra HockeyEttan, en i Huddinge och en i moderklubben Haninge, där han även har varit assisterande kapten den gångna säsongen.
– Sedan Vimmerbypubliken såg mig senast får jag väl säga att jag har mognat som spelare. Åtminstone tar jag inte lika mycket utvisningar längre, skrattar Alexander.
– Om man kollar statistiken så har jag ju gått från 150 minuter per säsong, via 80 och 70 till den här säsongens 40 minuter. Jag har nog helt enkelt blivit äldre och klokare, konstaterar han.
I sommar, efter semester och lägenhetsförsäljning, packas flyttlasset och kosan styrs mot Vimmerby.

Daniel Stolt, som jobbar med lagbygget i Vimmerby Hockeys sportgrupp, säger så här om värvningen:
– ”Alex” är en perfekt värvning för oss. Förutom hans utomordentliga egenskaper på isen har han ett stort VH-hjärta och kommer vara mycket viktig vid sidan av.
– Han har ju sin styrka i defensiven men under de senaste säsongerna har han också förbättrat offensiven och där ska vi nog kunna få ut ännu mer, tror Daniel Stolt.

 

.


Kommentarer
Postat av: Supporter

Välkommen "hem" kul :)

2015-03-13 @ 19:32:14
Postat av: Vh fan

Bra förvärv med lite tyngd där bak och boxplay. Hoppas på ytterligare några nya

2015-03-13 @ 21:51:23
Postat av: Stefan

Bra spelare är alltid välkomna tillbaka

2015-03-17 @ 08:59:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0