Spetscenter från Hammarby klar i dag!

I dag landade Vimmerby Hockey ett mycket spännande nyförvärv. Det handlar om en av den östra HockeyEttans bästa centrar, 22-årige Hampus Harlestam från Hammarby.

– Jag tror att Hampus kommer bli en stor attraktion i Vimmerby ishall kommande säsong. Han är en vindsnabb, teknisk och hårt jobbande center, som vi har fått idel goda referenser på från dem vi har pratat med, säger Daniel Stolt i Vimmerby Hockeys sportgrupp.
– Framför allt är han en väldigt seriös kille, som vill spela med oss, vill utvecklas och har höga ambitioner med sin hockey. Exakt sådana karaktärer vi vill hitta.

Hampus Harlestam själv ser fram emot flytten till Vimmerby.
– Klubben har ett väldigt bra rykte, är seriös och jag ser fram emot att vara en del av den satsning VH nu gör.
– Så länge man fortfarande är ung så måste man tänka på sin utveckling. Jag har tagit nya steg varje säsong och jag känner att Vimmerby är helt rätt miljö för mig att fortsätta utvecklas i, säger Harlestam.

Harlestam, fostrad i Lidingö och som under karriären även har representerat AIK:s J20, vann Hammarbys interna skytteliga både i grundserien och i vårserien. Totalt placerade han sig som nia i den östra HockeyEttans skytteliga med sina 26 poäng (11+15) på 22 matcher. Sammanlagt, vårserien inkluderad, blev det 39 poäng (15+24) på 36 matcher för Hampus den gångna säsongen.
Hampus Harlestam flyttar ner till Vimmerby efter sommaren, nån vecka innan den gemensamma träningen drar igång.

 

.

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt. Välkommen till Tiger 🐯 kulan

2015-03-17 @ 15:49:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0