VH tryoutar forwardstalang från tvåan

Vimmerby Hockey fortsätter att bygga laget inför nästa säsong. I dag signade man ett try out-kontrakt med vasse Nässjö-forwarden Oscar Josefsson.
– En väldigt ambitiös och intressant lokal spelare. En allround rightforward med bra skott, säger Andreas Malmunger i VH:s sportgrupp.

Oscar Josefsson är fostrad i IK Oskarshamn, där han gjorde en allsvensk match redan som 18-åring. I fjol hade han en framgångsrik säsong i Moras J20-lag i SuperElit, innan han till den gångna säsongen, lite överraskande, hamnade i Nässjö i division 2 (30 poäng på 26 matcher).

– Jag fick en lärlingsplats som elektriker i Nässjö och ville göra klart min utbildning, det var väl huvudanledningen. Jag har trivts jättebra i Nässjö, har utvecklats och fått spela mycket. Dessutom var nivån i den här tvåan klart bättre än vad jag trodde på förhand. Men nu är det dags att gå vidare i min karriär och ge hockeyn 100 procent, säger Oscar Josefsson.
– Att få en chans med Vimmerby Hockey i ettan känns jäkligt inspirerande och jag ska göra allt jag kan för att ta den. Jag strävar uppåt och VH känns som ett perfekt alternativ för mig.

– Vi har enbart fått goda vitsord om Oscar. Han är en offensiv och rivig forward, som alltid jobbar hårt för laget. Hans utvecklingskurva pekar uppåt och jag både tror och hoppas att han kan ta ytterligare kliv här hos oss, säger Andreas Malmunger i Vimmerby Hockeys sportgrupp.
– Självklart är förhoppningen från båda parter att Oscar omgående kommer bekräfta den kapacitet vi tror att han har, så att vi kan förvändla try out-kontraktet till ett permanent kontrakt.

Klara kontraktsförlängningar:
Emil Wahlberg, Jim Nordh, Eric Karlsson, Simon Dahl, Pelle Ström, Jacob Isaksson och Marcus Evertsson.

Klara nyförvärv:
Alexander Andersson, Haninge (b)
Hampus Harlestam, Hammarby (c)
Oscar Josefsson, Nässjö (f), try out


.


Kommentarer
Postat av: G

Filip Petersson från Tranås på ingång!!

2015-03-19 @ 19:36:16
Postat av: Vh fan

nu måste vi värva lite etablerade spelare så vi kan vara med i toppen också hur går det med Sebbe N. Och Palmberg ? våra bästa spelare.

2015-03-19 @ 20:26:51
Postat av: Ståplats

Inga nyförvärv på g... Eller påskrifter av VH spelare ?

2015-03-24 @ 22:28:30
Postat av: V-vik

Ingen Brattenberger i Vh

2015-04-01 @ 23:39:10
Postat av: Anonym

Inte mycket nytt här inte. Inga spetsspelare precis och som vanligt väldigt tyst. Jag väntar fortfarande med spänning men är ruskigt rädd för att tågen går ett efter ett och VH's sportgrupp står fortfarande kvar på perongen och väntar. Jag avvaktar nog med att förnya ärskortet

2015-04-05 @ 07:29:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0